Welke ervaring neem je mee?
“Ik werk al 28 jaar in verschillende rollen aan projecten binnen Rijkswaterstaat. Hier zitten wegenprojecten bij, maar ik heb ook gewerkt aan zogenoemde natte infrastructuur: sluizen, waterwegen, enzovoorts. En ik heb ervaring met smart mobility. Dit zijn innovatieve oplossingen die bijdragen aan veiliger verkeer, betere bereikbaarheid en een betere leefomgeving. Denk bijvoorbeeld aan actuele reistijdeninformatie, waarmee automobilisten kunnen zien via welke route ze het snelst op hun bestemming komen. Maar ook mensen stimuleren op andere manieren en andere tijden te reizen hoort bij smart mobility.
Wat wil je bereiken binnen het project A20 Nieuwerkerk aan den IJssel-Gouda?
“We gaan als team voor een stabiel project, dat een goede relatie heeft met de omgeving. Ik vind het belangrijk dat we goed uitleggen wat we doen en betrokkenen daar ook steeds in meenemen. Daarvoor is het nodig dat we bereikbaar en aanspreekbaar blijven en open en transparant communiceren. Als we straks concluderen dat samenwerking goed is gegaan tot het moment dat de schop de grond ingaat en de aannemer aan zet is, dan ben ik tevreden.”
Waar liggen kansen en uitdagingen tot dat moment?
“Kansen liggen er vooral in die samenwerking. Door samen op te trekken met bestuurlijke partners kunnen we bijvoorbeeld meer bereiken in de omgeving dan alleen een betere doorstroming op de A20. Ook op technisch gebied is samenwerking heel belangrijk, want we staan voor enkele mooie uitdagingen bij dit project. Denk bijvoorbeeld aan het verbreden van de A20 over de spoorverbindingen en het werken in het laagste punt van Nederland. We gaan de klus samen klaren!”