Het project A20 Nieuwerkerk aan den IJssel-Gouda hoort bij de 11 projecten die voorrang krijgen bij het maken van nieuwe stikstofberekeningen. Dat heeft minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers op 23 juni 2022 besloten. De precieze gevolgen voor de planning van het project worden na de zomer duidelijk. Lees meer over Voorrang project A20 bij nieuwe stikstofberekeningen
Tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Gouda ligt een waterrijk gebied. Je vindt er meer dan alleen de Hollandse IJssel en vele vaarten en sloten. ‘Er ligt ook heel veel water onder de grond’, legt Tristan Bergsma uit, waterdeskundige bij Rijkswaterstaat. Lees meer over Hoe gaan we om met water, op het laagst gelegen stukje Nederland?
Het wordt weer drukker op de Nederlandse snelwegen, zo ook op de A20. Daarom werken we de plannen uit voor een verbreding van de A20 tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Gouda. Het bouwproject kan pas starten wanneer we aan bepaalde voorwaarden voldoen. Lees meer over Bureauonderzoek en veldonderzoek
Het vorige kabinet heeft in de zomer van 2021 besloten om bij het berekenen van stikstofneerslag van verschillende emissiebronnen in alle sectoren een maximale rekenafstand van 25 kilometer te hanteren. Vanaf begin 2022 is hier voor een nieuw rekenmodel beschikbaar. Lees meer over Nieuwe stikstofberekeningen
Het project A20 Nieuwerkerk aan de IJssel-Gouda is bezig met het verder uitwerken van het vastgesteld Voorkeursalternatief uit de verkenningsfase. Daarbij volgen we het Kader Wegontwerproces van Rijkswaterstaat. Hieronder worden de vier ontwerpstappen die het project volgt uitgelegd. Lees meer over A20: Hoe komen we tot een wegontwerp?
Wat hebben de waterspitsmuis, de huismus, de buizerd, de boomvalk, de ringslang, de vleermuis en de platte schijfhoren gemeen? Deze beschermde diersoorten zijn allemaal aanwezig in de omgeving van de A20. En Rijkswaterstaat wil het verstoren van deze soorten voorkomen. Lees meer over Hoe voorkomen we het verstoren van beschermde diersoorten rond de A20?
Een stevige fundering is belangrijk voor een optimale infrastructuur. Voor de verbreding van de A20 tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Gouda is het daarom van belang dat we geotechniek op een goede manier toepassen. Gertjan Verlare, technisch manager bij Rijkswaterstaat, vertelt waarom. Lees meer over Geotechniek: alles begint bij de basis
Het project A20 Nieuwerkerk aan den IJssel-Gouda voert vanaf begin 2022 verschillende onderzoeken uit in en rond de A20. Deze onderzoeken gebruiken we om een goed ontwerp voor de aanpassing van de A20 en de inpassing ervan te kunnen maken. Lees meer over Onderzoeken voor beter ontwerp en betere aanbesteding
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.