Dat betekent dat er de komende periode veel werk opnieuw gedaan moet worden. De beschikbare capaciteit aan deskundigen om stikstofeffecten te beoordelen, is beperkt. Hierdoor kunnen niet alle projecten tegelijk een besluit voorleggen. Dat betekent dat er keuzes gemaakt zullen worden. Eind november 2021 is tijdens de Bestuurlijke Overleggen Verstedelijking en Financieel Beeld besproken op grond van welke criteria keuzes gemaakt kunnen worden. Op basis van het finale afwegingskader wordt een prioritering gemaakt van projecten die een beroep op de beschikbare capaciteit aan deskundigen kunnen doen.
Het streven is om de prioritering van projecten begin 2022 met de Tweede Kamer te delen. Dit is onder voorbehoud van besluitvorming door het kabinet.
Vanuit het project A20 Nieuwerkerk aan den IJssel – Gouda houden wij belanghebbenden in de omgeving van het project op de hoogte van het bovenstaande proces en wat dit betekent voor ons project. Dat doen we via de bekende kanalen, waaronder de nieuwsbrief en deze projectwebsite.